Täby

Välkommen till Täby Rotary!

I Täby Rotary är vi ett glatt gäng samhällsengagerade personer med olika bakgrund och yrken som umgås under trevliga former och tillsammans stöder och driver olika projekt både nationellt och internationellt för att förbättra villkoren för människor jorden runt som en del av den stora internationella Rotary-familjen. Värden som kamratskap, integritet, mångfald, service och ledarskap ligger till grund för all vår verksamhet.

Under detta nya verksamhetsår 2023-24 kommer vi fortsätta att utveckla klubben utifrån de mål vi arbetat med under flera år och värna klubbens traditioner och den gemenskap som finns, samt arbeta för ökad mångfald och synlighet och relevans i lokalsamhället. Vi vill fortsätta prioritera klubbens hjälparbete och –projekt, som kampen mot polio, stötta ungdomar som mentorer för UF samt utveckla och stärka våra insatser lokalt. Vi ska vara ett aktivt yrkesnätverk och öka vår samverkan med övriga rotaryklubbar, näringsliv, föreningar och organisationer. Intressanta studiebesök, utflykter, trevliga fester och förhoppningsvis en gemensam resa är höjdpunkter att se fram emot.

Vi ses på fredagar kl. 12:00 - 13:30 på Enebybergs Gård, Rosenvägen 39 i Enebyberg där vi äter en god lunch tillsammans och lyssnar till ett intressant föredrag.

Ta gärna med dig en gäst! Om du som läser detta ännu inte är medlem i en rotaryklubb och vill veta mer om vår klubb och vår organisation, kontakta mig så berättar jag mer.

Och glöm inte att följa våra aktiviteter via sociala medier!

Jag ser fram emot att träffa dig!

Ingela Holmqvist
President 2023-2024